2 Nisan 2013 Salı

Sodalı Puf Poğaça




Yine uzun bi ara verdim blog olayına pek alışamadım daha yaa. hep fotoğraf çekmeyi unutuyorum bu yüzden yaptığım güzel şeyleri yayınlayamıyorum. yaptığım şeyler tepside fazla dayanmıyo çünkü anında bitiveriyo :) bu güzel bişi tabi :)

Şimdiii bugün vakitli vakitli geçtim mutfağa (yapılınca hemen bitmeyecek saatte yani) bişiler yaptım çokta güzel oldu sanki hemen sıcağı sıcağına yayınlayayım dedim :)

Malzemeler:

  • 2 şişe maden suyu
  • 2 su bardağı ılık süt
  • 1,5 su bardağı sıvı yağ
  • 6 su bardağı un
  • 1 paket instant maya
  • 2 tatlı kaşığı tuz
  • 3 tartlı kaşığı şeker
iç malzemesi: 
  • beyaz peynir 
  • maydanoz
  • baharat

Yapılışı:
  • 5 su bardağı un, şeker, maya ve tuzu genişce bir kaba alıp harmanlıyoruz. Ortasını havuz gibi açıp sıvı yağ, ılık süt, ve sodayı ilave ediyoruz. İyice karıştırınca unun az gelmiş olması lazım üzerine un ilave ederek yoğuruyoruz ve bi süre mayalandırmak için dinlendiriyoruz.
  • Ben bu süreyi kısa tutuyorum beklemek sıkıcı oluyo :) ama yinede çok güzel kabarmıştı 15 dk kadar sonra. bu arada iç malzemelerinin hepsini karıştırıp hazırladım.
  • Hamurdan avuç içi kadar parçalar koparıp tepsiye diziyoruz üzerine yumurta sarısı, çörekotu vs. işlemleri sonrasında 180 derecelik önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz. şimdiden afiyet olsun :) 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder