15 Şubat 2013 Cuma

Kurabiye Pompası ile Kurabiye Yapımı



İnternette sürekli satışını gördüğüm bir alet bu kurabiye pompası. Sürekli almak istiyordum ama almıyordum. İzmir'de fincancılar çarşısı diye bir yer var. toptan ve perakende tencere tabak ve bilumum şeylerin satışını bir yapan mekan. Oraya gittiğimde karşıma çıktı ve aldım. kutunun içinden çıkan bir tarif var ama denemek isteyenler aklınızda bulunsun o tarifle bu şekiller oluşmuyor. İnternette kullanımını aradım tarif aradım ama bulamadım. birkaç video var bunlarda ingilizce anlatım yapıyor. Çat pat ingilizcemle anlamaya çalıştım bir şeyler ama kurabiye tarifi vermiyordu (yada veriyordu ama ben anlamadım :P) neyse sonuç olarak düşündüm ve un kurabiyesi gibi bir hamur lazım buna dedim. Geçtim başına ve başardım. Hamurun biraz sıvı kıvamlı olması gerekiyor. yani çok set kıvamlı olursa pompadan çıkmıyor. sonuç olarak çok güzel şekilli ve lezzetli kurabiyelerim oldu :)


                                                       

Malzemeler:

  • Yaklaşık 200 gr. tereyağı
  • 4 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 4 yemek kaşığı nişasta
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 3-3,5 su bardağı un

Yapılışı: 
  • Tereyağı ve pudra şekerini krema kıvamında olana dek karıştıralım. Ben mutfak robotunda yapıyorum hamuru çok pratik oluyor.
  • İçine sıvı yağ ve nişastayı ekleyip karıştırmaya devam edelim. ve unu yavaş yavaş ekleyelim. 
  • Hamur toparlanacak ama sert olmayacak. 
  • Kurabiye pompasının içine hamurdan bir miktar koyalım ve yağlı kağıt serili tepsiye sıkalım.
  • 150 derecelik fırında 10-15 dk kadar pişirelim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder