2 Mayıs 2012 Çarşamba

Elmalı Kurabiye




dediğim gibi en sevdiğim kurabiye elmalı kurabiyeee :)

ilk tarif olarak bunu vermek istedim bu yüzden

yapılışı çok kolay hamur hemen toparlanıyo lezzeti bence mükemmel:) ama sadece bence değil ikram ettiğim herkesten güzel tepkiler aldım yani:)



Malzemeler;

  • 150 gr. margarin yada tereyağ
  • 1 yumurta
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 su bardağı nişasta
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • yaklaşık 4-4,5 su bardağı un
  • 1 pk. kabartma tozu
İç malzemesi;

  • 3 adet iri elma
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 2 çorba kaşığı toz şeker 
Yapılışı;
  • öncelikle elmalarımızı soyup rendeliyoruz. tavaya alıp üzerine toz şekerimizi ilave ediyoruz ve suyunu çekene kadar pişiriyoruz. piştiğinde altını kapatmadan önce tarçını ekliyoruz ve karıştırıp soğumaya bırakıyoruz.
  • un hariç tüm hamur malzemelerimizi derin bir kaba alıp karıştırıyoruz. 
  • daha sonra yavaş yavaş unu ilave ediyoruz ve hamur hemencecik toparlanıyor zaten:)
  • hamuru 5 eşit parçaya ayırıyoruz ve her bir parçayı 30-35 cm çapında olacak şekilde merdane ile açıyoruz.
  • açtığımız hamuru iri kurabiyeler istiyorsak 6 parçaya küçük küçük istiyorsak 8e bölüyoruz. (ben 6 parçaya böldüm)
  • her parçaya iç harcımızdan 1 çorba kaşığından biraz az olacak şekilde dağıtıyoruz ve sigara böreği sarar gibi sarıyoruz.
  • bütün hamura aynı işlemi yaptıktan sonra yağlı kağıt serili fırın tepsimize yerleştiriyoruz. 
  • önceden ısıtılmış 170 derece fırında üzeri hafif pembeleşene kadar pişiriyoruz.
  • fırından çıkınca biraz soğutup üzerine pudra şekeri eliyoruz.
AFİYET OLSUNNN :)

4 yorum:

  1. Yani bir yemek bloğunda ablamın mutfağını ve tabaklarını göreceğim bol bol :)) Süper !

    YanıtlaSil
  2. :) evet inş. her seferinde fotoğraflamayı unutmazsam yayınlayacağım :) yavaş yavaş büyür belki bloğum benimde bigün :)

    YanıtlaSil
  3. hoşgeldinn aramıza adaşım:))
    bilgeciğim vermiş sayfasından müjdeli haberi.
    hemen ışınlandım sayfama bir heyecan ile..
    harika bir başlangıç olmuş.
    kutlarım..
    nice güzel paylaşımlara inşallahh...
    takipteyim sewe sewe..
    muhabbetle...
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sizde benim sayfama hoşgeldiniz :) böyle uzun zamandır sessiz takip ettiğim blogların benim blogumu ziyareti beni çok mutlu ediyo :) umarım başarılı olabilirim :)

      Sil