4 Mayıs 2012 Cuma

Soğan Dolması




merhabalarr :)
bir yandan kpss hazırlıklarımı tam gaz sürdürürken farklı lezzetler denemek için de olanca gücümle uğraşıyorum.
tamam biraz abarttım öyle çok uğraşmıyorum aslında ama istiyorum bunu gerçekten :)

neyse bu gün yaptığım yemeği daha önce http://cahidejibek.wordpress.com/ adresinde görmüştüm ve çok hoşuma gitmişti. pişmiş soğanın lezzetini her türlü seviyorum ama dolmasını yapmak hiç aklıma gelmemişti ve görünce şaşırdım:) neyse ben kendime göre tarif üzerinde değişiklik yapıp o şekilde pişirdim. orjinal tarife de buradan ulaşabilirsiniz.:)



Malzemeler;

  • 5 adet iri soğan (haşlanacak)
  • 4-5 dal maydanoz
  • 1 su bardağı kepekli bulgur 
  • 1 adet soğan ve 2 diş sarımsak
  • 1 adet domates
  • 1'er çay kaşığı nane, pul biber, karabiber ve tuz
  • 1'er tatlı kaşığı biber ve domates salçası
  • yarım çay bardağı zeytinyağı
Yapılışı;
  • öncelikle soğanların kabukları soyularak ortasına kadar gelecek şekilde kesilip kaynayan suda yaklaşık 5 dk. haşlayalım.
  • diğer tüm malzemeyi karıştırıp iç harcını hazırlayalım.
  • soğanlar haşlandıktan sonra dikkatlice katları birbirinden ayıralım.
  • her katın içine 1 kaşık harç koyup yuvarlayalım ve birleşme kısmı alt tarafa gelecek şekilde tencereye sıralayalım.
  • tüm soğanlar bitrtikten sonra ayrı bir kapta 1 çorba kaşığı salça ile bir miktar zeytinyağını karıştırıp dolmaların üzerine gezdirelim ve dolmaların üzerine kadar gelecek şekilde su ilave edelim.
  • dolmaların üzerine bir tabak yerleştirelim ve önce yüksek ateşte kaynamaya başlayınca da en kısık derecede yaklaşık 1 saat pişirelim.
AFİYET OLSUUNNN :)

11 yorum:

  1. Aman Allahım en zorundan başlamışş :))) Ama çok lezzetli gözüküyor. Deneyeceğim ben de şahsen.Yani inşaallah :) Ve de ellerine sağlık teyzoşum ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hakkaten çok lezzetli oluyo teyzoş denemelisin bencede :)

      Sil
  2. Taze kahve'den buraya geldim,iyikide gelmişim,sizde güzelliklerle gelmişiniz maaşAllah.Aktif bir blog yazarı olacağınızdan eminim.Rabbim utandırmasın.Tekrar hoşgeldiniz aramıza

    YanıtlaSil
  3. hoşbulduk inş. aktif olmaya çalışıcam ama eski tariflerimi fotoğraflamadığım yeni değişik şeyler yaptıkça yayınlamaya calışacağım:)

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık Tazekahvemin canısı.:))
    Hoşgeldin aramıza sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşbulduk teşekkür ediyorum ziyaretiniz için ayrıca :)

      Sil
  5. blog dünyasına hoşgeldin arkadaşım.tüm yaptıkların için ellerine sağlık.ben yemek blogu değilim ama bloguma da beklerim sağlıkla kalın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ediyorum bloğunuzu biliyordum zaten önceden beri gizliden takipçinizdim :) çok cici şeyler:)

      Sil
  6. soğan dolması tarifini ararken buldum blogunu:) hayırlı olsun blogun denicem tarifini görüntü süper:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim pek aktif bi blog sahibi değilim malesef bikaç tarif yayınlayabildim sadece ama devamı gelecek :)

      Sil
  7. soğan dolması tarifi ararken buldum blogunu hayırlı olsun blogun denicem tarifini güzel görünüyor:)

    YanıtlaSil