3 Aralık 2012 Pazartesi

Doğumgünü Kurabiyeleri





Biricik kuzenimin doğum günü için hazırladığım kurabiyeler vardı uzun zamandır bekliyorlardı paylaşılmayı. Günü geldi artık sanırım. Neredeyse tekrar doğum günü geliyor kuzenimin ama neysee :)

Acemilik kurabiyeleri bunlar. tadının çok güzel olduğuna eminim ama. Süsleme konusunda çok acemiyim.
En kısa zamanda şeker hamuru ile süsleme tekniğine geçmeyi istiyorum.

Kurabiyelerimi tarçınlı yaptım. bazılarının hamuruna gıda boyası ilave edip renklendirdim. üzerindeki yazıları royal icing ile yazdım. Yağlı kağıt ile külah yapıp royal icing hamurunu içine koydum. incecik yazdım:) ilk denemem icin oldukça başarılıydı.

Royal icing tarifi:


  • 3 adet yumurta akı
  • 250 gr. pudra şekeri
  • 1/4 limon suyu
  • isterseniz renkli gıda boyası
Yapılışı:


  • Pudra şekeri mümkün olduğunda ince olmalı bu nedenle ben robottan geçirdim.
  • Yumurta akı ve pudra şekerini beraber önce yavaş sonra hızlı devirde çırpalım.
  • Karışıma limon suyu ekleyip krem şanti kıvamına gelene kadar çırpmaya devam edelim.
  • Ne çok akışkan  ne de çok koyu kıvamlı olmamalı. ayarşlamak için 1 kaşık alıp keseye damlatın yaklaşık 5 sn. karışımın üzerinde durmalı.
  • İsterseniz renklendirip tekrar çırpın.
  • Kıvamını ayarladıktan sonra kurumadan kullanılmak gerekiyor.
  • Karışımı yağlı kağıttan yaptığım huninin içine doldurdum ben o şekilde kullandım ama farklı yöntemlerle de kullanılabilir tabikii. 
Royal icing şekerini çok sevdim ben hem pratik hemde sertleştiği için şeklinin bozulma ihtimali yok. Kurabiyeleri İzmir'den Diyarbakır'a gönderdiğimi düşünürsek bozulmayacak olması benim için çok önemliydi  :) hem kuzenimi mutlu ettim hem de ben mutlu oldum. umarım tekrarını yapabilirim :)


4 yorum:

  1. tebrik ederim arkadaşım marifetini göstermişsin gene

    YanıtlaSil
  2. benim kurabiyelerimdiiiiiiiiiiiiiii:):) farklıııııı hemde çok güzellll üstündeki yazılara her geçen gün cevap vermek daha bir güzel oldu:):):) 22 aralıkta da değişime açık olalım lütfenn:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) 22 aralıkta ne istersen o olur kuziciimm :) o gün senin günün :):):)

      Sil