7 Aralık 2012 Cuma

Zeytinli Açma ve Mini Pizza Açma





Eski tarifleri yayınla yayınla bi yere kadar dedim veee ufak tefek bahaneler bularak aldım elime unumu :) Şöööyleee yumuşacık, miss gibi kokan hem görüntüsü hem tadı güzel enfes bişi yapayım dedim ve ortaya çıkan şey bu oldu :)
Fırına koyarken anneme 'yaaa küçücük yaptım bunları hiçte istediğim gibi olmayacak' dedim ama fırında öyle bi kabardılar kiii ağzım açık kaldı :)

Malzemeler:

  • 8 su bardağı un
  • 2 yumurta (birinin sarısı ayrılacak)
  • 3 su bardağı ılık süt
  • 1 su bardağı zeytinyağı ve sıvı yağ karışımı
  • 1 paket instant maya
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 1 yemek kaşığı tuz

  • zeytin ezmesi
  • domates, biber, kaşar peyniri
Yapılışı:

  • Unu hamur yoğurma kabına eleyerek koyalım üzerine maya, şeker, tuzu ilave edip harmanlayalım.
  • Sıvı malzemeleri ilave edip ele yapışmayacak kıvamda olana kadar yaklaşık 8-10 dk. yoğuralım. 
  • Zeytin ezmesi yoksa siyah zeytinin çekirdeklerini çıkarıp çok az zeytinyağı ilave ettikten sonra blendırdan geçirelim.
  • Hamurun mayalanması için beklemek gerekiyordu belki ama benim fazla vaktim yoktu beklemedim [zaten biraz beklesem fırından taşardı herhalde :):):) ]. Hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar alıp merdane ile açalım. İçine zeytin ezmesi sürüp rulo yapıp açma şeklini verelim. Zeytin ezmesi bitince kalan hamurun arasına eritilmiş margarin sürüp ve ortası delik olmayacak şekilde açma şeklini verelim. üzerine domates, biber ve kaşar peyniri dilimleri koyup fırına dizelim.
  • Fırını 200 derecede ayarlayıp ısıttıktan sonra tepsileri fırına koyalım ve üzeri kızaran kadar pişirelim.
Afiyet bal şeker olsunn :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder