5 Aralık 2012 Çarşamba

Kivi Jöleli Doğumgünü Pastası




Evet yine bir doğum günü pastası var sırada. bu kez uzun uzun tarif vermeyeceğim çünkü krema ve pandispanyası  bu tarifteki gibi :)

Bu kez süslemesi için kivi meyvesi ile jöle yaptım. Hem muzların kararmasını önledim hemde kivinin hafif ekşi aroması ile farklı bir lezzet oluşturdum. Yani bence öyle oldu :)

Malzemeler:

  • 1 adet kivi
  • 1 su bardağı su
  • 3 çorba kaşığı nişasta
  • 3 çorba kaşığı toz şeker
Yapılışı:
  • Öncelikle kiviyi soyup blender ile püre haline getirelim.
  • Cezvenin içine 1 su bardağı su ile nisaştayı koyup üzerine püreyi dökelim. ve ocağa koyalım.
  • Kıvamını almaya başlayınca içine şeker ilave edelim. şeker miktarı azaltılıp artırılabilir tabi damak tadına bağlı olarak :)
  • İyice pişirildikten sonra ocağı kapatalım ve ara ara karıştırarak soğumaya bırakalım. hafif ılık olacak.


Pastanın  kenarlarına krem şanti ile set oluşturdum ve muzları sıraladım. üzerine ılık olarak hazır hale gelen kivi jölesini döktüm ve buzdolabında bir süre beklettikten sonra servise hazır hale geldii :)

2 yorum:

  1. arkadaşım herşey tamam güzel yaptığımada inanıyorum ama bu süsleme işi neden benim şantiler böle durmuo bunu anlamıorum hiç bi zaman hepsi aynı olmuo yamuk oluo :( :)

    YanıtlaSil
  2. şantinin üzerindeki tariften daha az süt koyuyorum ben belkide o yüzdendir. kıvamı tam olmuyodur şantinin belki

    YanıtlaSil